Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programı

  • Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programı
  • Tanıtım

Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programı

1. Hakkında

20. yy’ın başında ortaya çıkan Halkla İlişkiler mesleği, değişerek ve gelişerek günümüzdeki konumuna gelmiştir. İlk başlarda hedef kitlelerinin istek ve beklentilere karşılık vermeyen şirketler, artan rekabet koşullarının neticesinde farklılıklar ortaya koymanın gerekliliğini, bu farklılığın da hedef kitleler ile iletişim kurarak, onların istek ve beklentilerine cevap vererek sağlanacağını anlamıştır. Artan rekabet koşulları göz önüne alındığında, iyi planlanmış halkla ilişkiler faaliyetleri rekabet üstünlüğüne yardımcı olmaktadır. Tüm sektörlerde, özellikle kurumsallaşmış şirketlerin yapılarına bakıldığında bünyelerinde halkla ilişkiler birimlerinin bulunduğunu, bu birimlere verilen önemin zamanla arttığını ve artmaya devam ettiğini görmekteyiz. Çünkü kurum ile hedef kitleleri arasında gerçekleşen iletişim süreci halkla ilişkiler uzmanları tarafından planlamakta ve sürdürülmektedir.

Hedef kitleri ile iletişim sürecini sağlıklı, iyi niyete dayalı, karşılıklı rızayı güderek sürdüren kurumlar başarılı olmaktadır. Bunun aksi bir durumda ise kurumlar kriz yaşayarak ve başarıdan uzaklaşarak, uzun vadede ortadan kalkmaktadırlar. Bu bakımdan Halkla İlişkiler mesleğinin kârlılık amacı olan özel sektör için büyük önem taşıdığını söylemek mümkündür. Aynı şekilde kamu kurumlarının da halkla ilişkilere önem verdiği unutulmamalıdır. Son dönemlerde tüm kamu kurumlarında vatandaş ile ilişkilerin sağlanmasında halkla ilişkiler uygulamalarının hayata geçirildiği görülmektedir.

Misyon
Alanıyla ilgili çalışmalarda kullanılacak akademik, kültürel, sanatsal ve teknik bilgileri doğru kullanabilme becerisi kazanmış; politik, ekonomik, sosyal ve teknolojik çevrelerdeki gelişmeleri takip ederek problemleri, fırsatları saptayıp üzerlerinde yorumlar yaparak doğru stratejiler geliştirebilen; alanının mesleki etik kurallarını içselleştirmiş, sosyal sorumluluk duyarlılığı yüksek, ekip çalışmasına uyumlu, teknolojiyi takip eden ve girişimci ruha sahip bireyler yetiştirmektir.

Vizyon
Yetkin akademik personelleri ve değişen gereksinimleri karşılayabilen fiziki ve teknolojik altyapısıyla sahada en başta tercih edilen mezunlar vermek, özgünlüğü ve etkinliği yüksek akademik çalışmalarla alan yazında dikkatle takip edilmek ve paydaşlarla birlikte topluma fayda sağlayan projeler sunarak sosyal çevreye katma değer kazandırmaktır. Öte yandan yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeler, küreselleşme, artan rekabet, kâr güdüsü vb. olgularla birlikte “halkla ilişkiler mesleğinde etik” daha da önemli hale gelmiştir. Evrensel etik kodları bağlamında öğrencilerimize katmayı hedeflediğimiz temel değerler; insan haklarına saygılı olmak,  yaratıcılık, dürüstlük, yenilikçilik, yardımlaşma, toplum ve çevreye karşı duyarlı olmaktır.

Bu hedefe ulaşmak için bilimsel ve teknolojik gelişmeler yakından izlenilmekte, sektörün gereksinimleri dikkate alınarak derslerle birleştirilmektedir. Halkla ilişkiler ve tanıtım ön lisans programında iletişimin yazılı ve sözlü formları, örnek olaylar, halkla ilişkiler uygulamaları, davranış bilimleri, güzel sanat eğitimi, siyasal iletişim, ekonomi, hukuk, sosyal medya vb. genel sosyal bilimler formasyonu kazandırmaya yönelik derslerin yanı sıra; halkla ilişkiler kampanyaları, tanıtım yöntemleri ve teknikleri, reklamcılık, metin yazarlığı, fotoğrafçılık, , sponsorluk, toplam kalite yönetimi, iletişim hukuku, etik, grafik tasarımı gibi halkla ilişkiler mesleği ve iletişim alanı ile ilgili teorik ve uygulamaya yönelik dersler verilmektedir. Teorik ve uygulamalı olarak verilen bu bilgiler neticesinde halkla ilişkiler ve tanıtım mezunu öğrenciler genel olarak:

  • İletişim alanındaki kuramsal ve hukuki yaklaşımları bilir ve uygular.
  • Halkla ilişkiler temel kavram ve uygulamalarına hâkimdir.
  • Reklam çözümlemeleri alanında etkindir.
  • İletişim ve reklam kampanyaları, sponsorluk projeleri oluşturarak uygulayabilir.
  • Reklam metni yazma becerisi kazanır.
  • Geleneksel medya ve sosyal medya, yeni iletişim teknolojileri, siyaset, güç, iktidar, algı yönetimi, ekonomi, hukuk, sosyoloji, psikoloji gibi alanlarda bilgi birikimi edinir ve bu alanlarda analizler yapabilir.
  • Küresel ve yerel medya sektörlerinin yapı ve işleyişini bilir.

Halkla ilişkiler ve tanıtım programı mezunları; şirketlerin kurumsal iletişim ve ilgili alanlarındaki departmanlarında uzman, danışman, yönetici asistanı, müşteri temsilcisi, satış uzmanı vb. unvanlarla çalışabilmektedirler. Bunun yanı sıra kamu sektöründe, sivil toplum kuruluşlarında, siyasi organizasyonlarda ve dışarıdan kurumlara hizmet veren ajanslarda basın danışmanı,  kurumsal iletişim danışmanı ve uzmanı olarak çalışabilmektedirler.

Ön lisans eğitimini tamamlayan adaylar, ÖSYM tarafından gerçekleştirilen Dikey Geçiş Sınavı (DGS)’na girerek ÖSYM tarafından belirlenmiş lisans programlarına başvurabilirler. 

Erbaa Meslek Yüksekokulu Müdürlüğü Gaziosmanpaşa Mh. Alişan Diktaş Cd. No:26 P.K: 60500 Erbaa/Tokat Tasarım: Bilgi İşlem Daire Başkanlığı [Web Grubu], 2018© Tüm Hakları Saklıdır.